Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a39r30o65s79l22a15v 47V21a91v83ř97í79n94e44k 8180650893737

Neznám národ, který by měl jen hrdiny.

+1/0
6.3.2017 12:19

R88a47d94e64k 62J33a44r50o83š 4227438540456

Stará Sparta - s jedinou vyjímkou proradného Efialtése, který převedl Peršany u Thermopyl do zad hrdinných Spartských bojovníků...

0/0
6.3.2017 16:10

P70e18t14r 35B55r56o65d10s31k54ý 5526443715489

.... tak asi se shodneme na tem, že Češi jsou národem hrdinů ale i zbabělců,- .....tak jako každý jiný národ na světě !

+2/0
6.3.2017 0:15

R12a35d66e60k 58J60a42r91o93š 4217748670426

Jsme národem zbabělých elit. Počínaje Bílou Horou, přes smířlivý loyální postoj Palackého a spol. v druhé polovině 19. století, až po submisivního Beneše a zbabělého Dubčeka a spol. v r. 1968. "Sralbotka" to v současnosti jen reálně dokumentuje...

+2/−2
5.3.2017 21:53

J45i70ř30í 34K77i46n47d37l 2718897183627

Na Bíle hoře nebojovali Češi, nebojovali tam žádní Moravané, ale pouze žoldnéřské oddílynajaté moravskými stavy z celé Evropy, nejvíce bylo v jejich řadách Němců. Výrazný odportéto jednotky byl zapříčiněn tím, že neměla kam uniknout, protože byla obklíčena a v zádech mělazdi letohrádku Hvězda. Také některé jednotky nešťastně umístěné přímo uvnitř zdí nebylyschopny rychle opustit bojiště a byly pobity či zajaty. Proto ztráty na stavovské straně dostoupilyasi 1500 až 1800 padlých. Palacký věděl, že nám nic v Habsburské říši neschází, že naše země pod jejich vládou vzkvétá a věděl to i T. G. Masaryk, který se nepřál vystoupení z Habsburského soustání, ale po zjištění, že Habsburkové, podléhají silně Německu, a tím důvod, proč být v Habsburské říši padl, protože nám Habsburkové poskytovaly také ochranu před Německem. V roce 1968 nezklamal národ, ale jejich špičky. Za první a druhé světové války, Češi byli vždy těmi nejlepšími a nejstatečnějšími vojáky a stejně tak i domácí odpor, který byl zlomen masivními popravami Reinharda Heydricha.

+1/0
5.3.2017 22:28

R19a34d73e66k 92J52a29r89o83š 4427248270616

Pane Kindle, já absolutně nezpochybňuji naše hrdiny (rebely) všech odbojů, počínaje Havlíčkem Borovským, přes naše legionáře, paradesantní výsadky za WW2 či naše chrabré vojáky na všech frontách WW2 a konče bratry Mašíny, Františkem Kriegelem a řadou odvážných chartistů...

Ale prostě jsme měli od Bílé Hory smůlu na čelní elity, které vždy "rozumně" zklamaly... Aneb, možná by nás bylo dnes méně, ale nebyli bychom tak "přizdiposraní" a s prominutím "plebejští" jako nyní...

+1/−3
5.3.2017 23:00

M83i93c13h77a24l 91Z60á86k24o30u38c11k30ý 2734974341211

Protože nebýt přizdisráč přináší oběti pane Jaroši. A přinést obět za sebe mohu, leč za cizího? Vědět, že svým rozhodnutím třeba vyhladím půlku národa? Těžké. Ale osobnost by se ohnout neměla, měla by domyslet důsledky, sdělit je a poté jít příkladem. A teď mi v Evropě nějakou takovou ukažte... Je paradoxní, že hodně Čechů obdivuje Poláky za odboj ve válce (často kontraproduktivní) a za jejich oběti a přitom zase hodně Poláků obdivuje Čechy za "vychcanost" v té samé době. Přitom se stačí podívat na produktivitu práce v době von Neuratha. Vše má svoje. Ale je pravda, že zlomená páteř je to nejhorší.

+2/0
5.3.2017 23:46

J39a44r58o96s49l35a67v 34V11a68v54ř77í57n12e55k 8130710933527

To jste měl říct příslušníkům zahraničního i domácího odboje za WW II. Do očí. Bohužel dnes už jsou po smrti, ti zbabělci. Rv

0/0
6.3.2017 12:06

J44i58ř57í 97K57i75n94d14l 2458657713777

Co dnes lidem říkají jména Filip a Marie Žabová,Richard Mácha, rodina Dolečkových a jejich 15 letý syn Ondřej, kterého nezlomilo nacistické mučení a nic neprozradil a u samotných nacistů si získal úctu. To se nemluví o 10 000 lidech, kteří padli na domácí frontě v boji proti nacismu. Rovněže se ale nemluví o dalších lidech, kteří padli při totálním nasazení, při boji během povstání, na pochodech smrti.

+4/0
5.3.2017 21:02

M30i64c72h12a79l 67Z63á43k67o44u52c22k32ý 2154184651271

Pane Kindle,

máte pravdu. O letcích se píše poměrně hodně, ale třeba i odboj v Plzeňské Škodovce a kvalita výroby, železnice... Bylo toho hodně. Pan autor právě proto dostal ode mě karmu, že nepodléhá sebemrskačskému trendu. On vůbec největší problém byl, že Němci přisli v roce 1939 ke všem karotékám, tedy věděli moc dobře vše o všech, rodiny, letci, kdo kde chybí atd. Tento problém nebyl v Belgii (Nizozemí), tam došlo ke zničení (alespoň částečnímu) a přesto kolaborace byla dle mého na větší úrovni. U Polska to samé, tam přispělo k vytvoření ZA, škoda že se nedozvíme, co by se stalo, kdyby i u nás byly kartotéky atd zničeny.

S pozdravem

MZ

+1/0
5.3.2017 21:15
Foto

M81i97r57o79s55l89a61v 81M45a10c31e54k 5311325680382

20. století jste skončil velmi brzo, ještě tam byl havlův režim, likvidace ekonomické páteře státu a najkonec i Československa Rv

+2/−3
5.3.2017 20:44

M89i33c23h83a10l 75Z44á18k59o83u10c15k44ý 2754524661381

Havel byl ve vládě? On schvaloval zákony, vytvářel je? Já ho tedy rád nemám, naopak ho považuji za figurku, ale házet na něj vše...

+4/0
5.3.2017 21:16

J85i63ř67í 24F97á74b74i21k 3304436676426

Děkuji za Vaše vyjádření. Havel měl své chyby. Tato proti Havlovská rétorika mne irituje. Jedno je jasné. Byl to první polistopadový president a jako takový neměl jednoduchou posici. Jako takový by podle mne měl být i vnímán. Co já vím tak z úřadu presidenta nejšťastnějších nebyl. Přišel o mnoho přátel.

+1/−1
5.3.2017 21:31

M88i45c21h83a83l 41Z80á94k81o27u15c62k49ý 2304704891551

No to jistě pane Fábiku,

ale on ty své kamarády zase dosazoval kam se dalo a třeba občas i nějaká ta milost pro ně. Na to je třeba také pohlížet. Havel byl tragéd, sice oblíben v zahraničí, ale jeho názory, občanská společnost a jiné, to je...A pokud nebyl štastný, proč tolikrát kandidoval? Dle mého mu to zachutnalo...

Přesto ale nelze na něj házet vše.

S pozdravem

MU

+3/0
5.3.2017 21:35

M47i69c57h63a26l 44Z68á10k23o91u58c47k72ý 2784424761751

Pane Troško,

ač ná pár i zde napsaných "nepřesností" poažuji blog za kvalitní, děkuji.

S pozdravem

MZ

+1/0
5.3.2017 19:52

R70o47b87e31r59t 43T70r71o55š68k57a 6149740778139

Díky.R^

0/0
5.3.2017 20:11

J84i64ř82í 73J19i77r71o11u52d83e69k 8496329564194

Možná správná odpověď tkví ve slučovacím spojení, že totiž český národ podobně jako ostatní národy měl, má a bude mít vždy svéR^

Zdroj: http://roberttroska.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=590776

0/0
5.3.2017 19:18

J47i72ř85í 73J59i32r11o34u86d36e85k 8916699754214

P.S.: snad jen dodatek. A sice, že ti, kteří sloužili, slouží a budou sloužit jakémukoli režimu pod jakýmikoli hesly a vývěs. štíty povětšině neodpouštěli těm, kteří skutečně(!)sloužili Vlasti:-/

+1/0
5.3.2017 19:24

R94o48b24e54r62t 17T95r67o66š96k97a 6469450478889

Je to bohužel tak.

0/0
5.3.2017 19:37

J92i48ř24í 46Ř30e83z28n11í27k 4792822393945

No a kde máte komunisty, např. Reicina, hrdinu boje o nezávislost Státu Izrael?

0/−2
5.3.2017 19:04

R46o32b84e12r34t 41T87r31o35š76k93a 6129500148299

Tak pokud myslíte Bedřicha Reicina, jmenovaného po roce 1945 náčelníkem Obranného zpravodajství, jsou zdokumentovány případy mučení nevinných lidí, dokonce vedoucí až k smrti uvězněných. Reicin sám byl agentem NKVD, při čistkách v 50.letech, kdy se soudruzi požírali mezi sebou , byl popraven.

Ale hrdina to rozhodně nebyl, naopak.

+2/0
5.3.2017 19:18

J75i60ř85í 65Ř86e96z42n47í77k 4332552363765

Velmi pochybuji, že Reicin byl agentem NKVD, nicméně vše dělal ve jménu boje o Stát Izrael.

0/0
6.3.2017 8:00

S47l95a73v78o76m11í31r 43B22e94n22e14š 6582677670704

Kde je Reicin?

Ten je rozptýlený někde na silnici.

0/−1
5.3.2017 19:18

J30i44ř78í 78J97i34r65o93u27d52e97k 8146849174774

Ovšem plně rehabilitovaný tímže režimem o ,,pár" let později, stejně jako např. Slánský, resp. i Husák, který to pak ještě stihl od reform.komunisty až po normalizátora téhož:-(

+1/0
5.3.2017 19:28

S78l14a21v82o38m13í24r 34B49e82n85e63š 6652727600384

Zcela správně byl plně rehabilitovaný po právní stránce. To, za co byl odsouzen, s naprostou jistotou nespáchal. Takže rozsudek byl protiprávní a Reicin byl správně rehabilitován.

Avšak po morální stránce to byl gauner a lump a to nikdo nemůže rehabilitovat.

+2/0
5.3.2017 19:39

J38i74ř76í 56Ř88e75z56n77í22k 4392782603345

Žádný gauner a lump to nebyl, bojoval za Stát Izrael.

0/0
6.3.2017 8:01

M13i27r58o14s26l42a98v 47Š84m38e66j15k19a39l 5953220701109

Proč se bojíte jména Mašín. Tvořil s Morávkem a Balabánem " Tři krále" a byl tahounem té odbojové skupiny a hrdina největší. Když ho gestapo dostalo a mučilo, neprozradil nic, až ho zastřelili. Je zbabělé jeho jméno vynechat.

+6/0
5.3.2017 18:59

R30o65b24e68r39t 18T59r88o12š56k42a 6709980338629

Máte pravdu, jenže jsem vynechal celou řadu dalších (kvůli spádovosti textu): pana profesora Zelenku, Opálku, Morávka, kterého sám uvádíte, plk.Peřinu a tisíce dalších, kteří byli také nesmírně stateční, jen nejsou tolik známí.

+2/0
5.3.2017 19:10

M10i46r65o36s58l48a40v 60Š89m53e45j19k51a78l 5463600641509

Já se domnívám, že jméno Mašín jste nezařadil pro neoblíbenou činnost jeho synů, které většina lidí odsuzuje. Zcela neprávem. Kdo má všechny informace, musí v nich také vidět hrdiny. Hrdiny, kteří nemuseli být vycvičeni jako Gabčík s Kubišem a sami s nasazením vlastních životů počali boj s totalitním komunismem.

+1/0
6.3.2017 1:51

J38i57ř94í 19Ř43e86z49n53í37k 4402522143245

Lidi, kteří zapalují stohy obílí, nebojují proti komunismu, ale proti blahobytu rolníků.

0/0
6.3.2017 8:03

M39i43c51h19a91l 39Z84á22k61o89u14c33k25ý 2934974171201

Pane Šmejkale, zda se autor bojí či nebojí nevím, leč těch hrdinů bylo daleko více, kteří by si zasloužili zveřejnit. Leč dle mého je podstatná poslední věta a tak vyznívá celý blog.

+2/0
5.3.2017 19:42

M65i95r76o29s69l74a67v 89Š12m77e85j15k21a98l 5183850381159

Ano, s tou poslední větou máte pravdu.

0/0
6.3.2017 1:55

S75l10a69v53o30m79í38r 76B67e89n85e27š 6922517450264

V tom roce 1683 při obraně Vídně to nebyl Kašpar Kaplíř. To byl jeho vnuk Zdeněk.

Kašpar Kaplíř ze Sulevic byl dne 21. června ve svých 86 letech nejstarším z 27 popravených účastníků druhého stavovského povstání.

Vídeňským hrdinou českého původu byl v roce 1683 jeho vnuk Zdeněk.

+1/0
5.3.2017 18:56

R73o55b36e94r69t 67T82r29o89š61k97a 6169490898959

Díky opravím.

0/0
5.3.2017 18:56

R47o85b87e32r17t 50H22o74r96á89č91e17k 5772136836835

K těm legiím: Fakticky se jednalo o zradu, protože to byl legitimní český král, ale dobrá byla to reakce na nedostatečnou politickou realizaci českého národa. Ovšem motivace ke vstupu do ruských legií byla většinou velmi pragmatická. Nesrovnatelně lepší byla pozice vojáka v legiích než zajatce v ruském lágru. Na rozdíl od důstojnictva s nimi jednali jako s mužiky, což byl kulturní šok.

+2/0
5.3.2017 18:50

R44o68b93e35r62t 58T43r44o17š27k49a 6639680808319

Je to tak, podmínky našich zajatců v carských ruských lágrech byly hrozné.

0/0
5.3.2017 18:59

R36o76b93e48r40t 15H28o38r75á61č80e39k 5142776596145

Ch

0/0
5.3.2017 19:15

R25o15b76e62r47t 55H64o42r87á52č53e25k 5882106576155

Chtěl jsem napsat, že ta motivace nemusela nutně být odvaha a politické přesvědčení.

+1/0
5.3.2017 19:17

R26o67b64e40r83t 64T52r78o26š40k27a 6729800298399

Tak můj děda absolovoval celou ruskou anabázi a to byl velký vlastenec, ne hubou, ale vnitřním přesvědčením. Vyprávěl mi o anabázi, ale bohužel jsem se ho nestačil zeptat (bylo mi 12 let), zda např. část z těch co se přihlásili do legií, činila z nějakého prospěchu.

Tehdy ale vlastenectví bylo samozřejmou součástí života.

+1/0
5.3.2017 19:22

R66o56b23e34r57t 91H27o83r80á21č60e59k 5872606126485

Jasně, bylo to hrdinství, ale na druhé straně bojovali proti vlastním. Co byl hnus byla šikana loajálních vojáků, která se děla za první republiky.

+1/0
5.3.2017 19:24

R75o13b74e22r45t 22T29r29o60š61k96a 6469170378919

Ano je to tak, v případě legií na italské frontě nám vyvstává dost velký morální problém. První republika glorifikovala jen tu jednu stranu, druhou ostrakizovala, i když čeští vojáci loajální monarchii si zaslouží určitě stejnou pochvalu za hrdinství a útrapy na italské frontě. V případě ruských legií ten problém kromě bitvy u Zborova naštěstí nebyl. Naopak jsme byli jedinou silou v Rusku schopnou postavit se bolševikům.

+1/0
5.3.2017 19:43



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.